Kust en blauwe lucht - Reisverslag uit Kekerengu, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu Kust en blauwe lucht - Reisverslag uit Kekerengu, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

Kust en blauwe lucht

Door: Manita

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

05 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Kekerengu

Het laatste rood is uit de lucht verdwenen, als een oranje bol, maan geheten, komt op boven de zee. Wij reden gisteravond in de schemer naar ons doel , een mooi plekje aan het strand naast ‘The Store’; een cafe op een prachtplek, die kampers toestaan hier ’s nachts te parkeren. Het is langs de doorgaande weg en het spoor weliswaar, maar direct op het strand en geen huis in zicht (maar wel een cappucino naast de deur) maakt dit een uitstekende overnachting, dat vinden niet alleen wij want al snel hebben wij een buur.
De laatste dagen gaan al snel de gordijnen dicht zodra het afkoelt buiten, maar bij de huiskamer blijft het deze avond open, de maan die als een grote spot op de zee schijnt, is te mooi op buiten te sluiten.

Wakker worden met het geluid van de golven, en met de koffie en een boek in de hand een grootstuk drijfhout opzoeken als zetel. Het lezen gevorderd staag, elke keer zit ik weer met de ogen dicht om van het zonnetje te genieten. Hoeveel van dit soort dagen zullen we nog krijgen?

Online dagboek bijwerken was frusterend; veel oponthoudt vanwege onderhoud aan de server plus slechte internet verbinding. En onttevredenheid over mijn foto’s; horizon uit het lood en dat stoort! Ik zou toch beter moeten kunnen als dochter van een timmerman.

Er stopt een bus bij het cafe, toeristen worden even een uurtje losgelaten. Wat ben ik blij dat ik daar niet bij hoor. Dat wij ons eigen tijdschema hebben, met lunchtijd nog kunnen zijn op een plek wat eigenlijk alleen een overnachting zou zijn. Dat wat we leuk vonden als expat, leven en rondkijken in een land wat een beetje van jezelf wordt, nu voortzetten door nog meer in het land te kunnen kruipen door met mensen te kletsen en overal de tijd voor te nemen.
Dat hebben we ook wel gedaan de laatste tijd; in 1 maand met André’s familie hebben we in 4000km gereden, nu de afgelopen maand saampjes 1250km (dus maar 30%), ipv een heel rondje zuidereiland hebben we nu voornamelijk tussen Christchurch & Kaikoura gerit, iets wat we toen in 3 dagen hebben gedaan.

• 05 Mei 2007 - 15:19

Miranda:

He, waarom mogen wij dan niet meegenieten vanuit "onze" huiskamer, van jullie uitzicht?

• 06 Mei 2007 - 07:27

Manita:

Tsja, het is natuurlijk ook wel eens lekker genieten zonder camera! De maan uitzichten kan ik niet terug halen voor je, maar uitzichten van 'The Store' (van een keer toen ik wel in een fotobui was)zal ik plaatsen...de rest zal je erbij moeten denken..