Met handrem erop is het slecht voortgang maken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu Met handrem erop is het slecht voortgang maken - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

Met handrem erop is het slecht voortgang maken

Door: Manita & André

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

24 April 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag gaan we weer richting Christchurch rijden, maar via de pittoreske route; de Summit Rd. We maken slechte voortgang, want er zijn veel te veel plekjes om te stoppen en van het uitzicht te genieten: of richting Akaroa of richting Cantebury plain en Christchurch stad. Andre lijkt de verrekijker wel aan zijn hoofd vastgelijmd te hebben.... Natuurlijk leuk om al die plekjes en baaien die we de afgelopen tijd gelopen en beslapen hebben op te zoeken. Na een telefoontje van een leverancier in Christchuch dat onze bestelling vertraagd is, blijkt dat we maandag pas in Christchurch terug hoeven zijn, dus nu gaan we helemaal in de laagste versnelling deze weg over.
De rem gaat er zelfs op als we een op de bergrug uitzicht naar beide kanten hebben. Het is wel pal langs de weg, maar er zal vannacht toch weinig gebruik worden gemaakt van deze weg zeker midden in de week. Tegen zes uur branden de lichtjes van de stad al volop, en zo windstil als het nu is, kunnen we ons even geen beter plekje bedenken voor de nacht.
We komen er al snel achter dat morgen een vrije dag is in NZ: de mooie route is zeer geliefd bij de plaatselijke bevolking: of voor paartjes die een romantisch plekje zoeken met uitzicht over de stad (niet dat ze daar veel van zien door de beslagen ramen), of voor de boy-racers, die het bochtige weggetje af komen scheuren.... en wij hebben dat ook nog even geprobeerd: de kamper blijkt toch wat wendbaarder te zijn dan dat we van te voren gedacht hadden.

• 25 April 2007 - 14:53

Loes:

Jullie willen mij toch niet doen geloven dat die draaicirkel van de camper is, volgens mij stond je garagedeur weer open. Dat uitkijkje over de stad is ook mooi.En dat dubbele glas heeft dus toch zijn nut.Leuk alle berichtjes van jullie kant zo blijven we goed op de hoogte.Groetjes van ons.

• 28 April 2007 - 06:13

Hennie:

Hallo lieve mensen.
    Even een berichtje uit Shanghai.
    Enig om jullie nu zo te volgen. Neem het er maar van. ben best een beetje jaloers.
    Als ik nu een reclame van Shell zie denk ik, het shell Andre en Manita een zorg wezen of waar shell Andre toch mee bezig zijn.
    Hou ons maar op de hoogte en een fijne tijd voor julie. Geniet!