3 Nachten op 1 plek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu 3 Nachten op 1 plek - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

3 Nachten op 1 plek

Door: Manita

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

21 April 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Wij slapen wat af in de kamper. ’s Ochtend niet altijd even vroeg op , soms zou je ’s middags wel een tukkie willen doen (waar we niet aan toegeven tot nu toe), en af en toe duiken we er ’s avonds vroeg in, wat met de winter misschien wel meer gaat gebeuren. Lijkt wel of we nooit genoeg kunnen slapen. En dat hoor je van meerdere. Is het de buitenlucht die dat met je doet? Of omdat alles relaxter is? Of omdat je bed zichtbaar is vanuit ‘het hele huis’?

Zelfs nog even de laptop naar buitengesleept, om toch zolang mogelijk van het fraaie uitzicht en zonnetje te genieten, maar na verloop van tijd kreeg ik toch dooie vingers; een kwaaltje dat ik van Pa heb geerft. Binnen voortzetten dus....

Andre is volop aan het klussen in de kamper, nadat we gisteren tig winkels afgelopen hebben voor de juiste materialen. Nadat we initieel bij de aflevering van de kamper wat aanpassingen gemaakt te hebben kunnen er nu, nu we er een tijdje in geleefd hebben, meer verbeteringen aangebracht worden en wat kleine reparaties verricht. Het was dan ook even zoeken gisteravond naar een geschikte overnachtingsplek met een goede werkbank, maar deze picknickbank funkioneert prima. Een domper op de klusdag is dat we een lek in de waterleiding hebben ontdekt..... Er zullen altijd wel dingen kapot gaan, maar na een defecte verwarminginstallie/boiler-combinatie en een lekke douchebak vlak na aflevering, zitten we niet echt op dit soort grotere mankementen te wachten.

Vlak voordat we deze zaterdag uit gaan, is het ineens klabam; donker in de kamper! Totale black-out. Tsja het is nog even wennen hoeveel stroom we kunnen gebruiken voordat de twee huisaccu’s het opgeven en hoe snel de twee zonnepanelen op het dak het weer bij kunnen laden. Zeker als we zo dagen stationair staan, en het bijladen via de motor dus niet gebeurd. Weer wat geleerd vandaag.