’t Is op! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van André & Manita - WaarBenJij.nu ’t Is op! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van André & Manita - WaarBenJij.nu

’t Is op!

Door: Manita

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

24 November 2009 | Australië, Brisbane

In ons gehuurde hutje om de tijd tot de inscheping te overbruggen, kijken we terug op onze tocht. Nog steeds heel blij dat we in een kamper rondgereisd hebben. Geen inpakken en uitpakken, prima snelheid op de rijkswegen maar langzamer op de onverharde wegen zodat we tijd hebben om het allemaal te absorberen, overal kunnen stoppen en direct klaar zijn, dus geen (of weinig) planning nodig en vooral totaal zelfvoorzienend met zonnepanelen voor energie, veel drinkwater en ons eigen douche/toilet.
Na (bijna) 18 maanden, 50.000km rijden (2000km laten rijden, 4000km in gehuurde of geleende auto en 44.000km in de kamper), 1850 km wandelen (en daarbij ruim 40km geklommen), 1500km varen, 800km vliegen, 700km fietsen (6100m geklommen), 200km treinen, 12km met de kabelbaan, 25 duiken, 412 nieuwe vogelsoorten, 97 blogs en 4876 foto’s (en dat is afgezien van de foto’s die al weggegooid zijn!) een einde aan ons Australië circumnavigatie avontuur gekomen. Dit wel in grappige tegenstelling tot een Australiër, Ron Grant, de melkman, die in 217 dagen en 13.383km Australië rond heeft gelopen!!
We hebben leuke mensen ontmoet, hebben vrienden en bekenden van andere postings, schooltijd en onze Antarctica reis opgezocht en samen met hen genoten van hun stukje Gods-zone. Australië bleef indruk maken met de variëteit dat het te bieden had, we vielen soms van de ene verbazing in de andere. Ondanks dat we ons huiske in NZ nooit miste, zien we er echt naar uit om thuis te zijn, tijd in te halen met ‘oude’ vrienden en te genieten van wat New Plymouth te bieden heeft. Alhoewel doordat het op de we(s)t kust is, hebben we een aardig idee hoe November en December er uit zullen gaan zien….

• 23 November 2009 - 21:30

Miriam:

Dus verjaardagskaarten en kerstkaarten kunnen weer gewoon opgestuurd worden. of je op brieven zit te wachten is wat anders.
    Jammer dat het misschien voorbij is maar aan ieder vakantie komt een eind toch??????
    Bij ons wel.
    veel plezier in NZ, en misschien weer eens in Nederland.
    Groetjes Miriam

• 23 November 2009 - 22:46

Judy:

Hallo Luitjes,
    Ja hup naar NZ lekker weer thuis bij de kachel oh nee jullie gaan naar het mooie weer nou hier is het pet. Echt herfst regen windstoten ect.ect.
    Ik ben jullie adres kwijt in NZ kan je het mij nog een keertje geven weleens leuk een kaartje of zo.
    Ik ga nu naar mijn mandje groetjes Judy & boys

• 24 November 2009 - 03:43

Lianne:

Bedankt voor jullie leuke reis verhalen. Geniet van het thuis zijn en wij zijn heel benieuwd wat jullie hierna gaan doen.
    groetjes uit Oman

• 24 November 2009 - 15:40

Petra:

Fijne tijd in NZ en laat je please, please even nakijken op ziekte van Lyme! Die teken zijn echt levensgevaarlijke sluipmoordenaars en dat is niet overdreven! Ik zal jullie reisverslagen trouwens missen...
    Liefs

Petra en Wim

• 24 November 2009 - 21:46

Loes:

Goeie thuisreis!

• 25 November 2009 - 06:53

Els:

Behouden thuiskomst! 'k Kan me voorstellen dat jullie uitkijken naar onkruid wieden, stof afdoen, gordijnen wassen, post wegwerken, kozijnen schilderen, wasje draaien..... yep, 'k kan het me helemaal voorstellen...NOT

• 26 November 2009 - 06:27

Gieneke:

Ga jullie verslagen wel missen. Met een beetje fantasie was ik zelf ook ver weg. Ben benieuwd of jullie nog wel kunnen "stilzitten". Hopelijk komen jullie nu weer voor een langer bezoek naar NL, kunnen we weer eens afspreken en bijbomen over al die zaken die jullie niet opgeschreven hebben.
    XXX