Erop uit - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu Erop uit - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

Erop uit

Door: Manita

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

12 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Het is nog redelijk vroeg en nu al heet! Uitgebreid ontbeten en gelezen voor de kamper met het uitzicht op de bergen die vroeger zijn ontwaakt dan wij en ook al staan te broeien. Misschien brengt de wandeling die we op het oog hebben wat verkoeling, dus bergschoenen aan, rugzak op en met kaart in de hand op weg.

Van Godley Head naar Taylors Mistake geeft fantastische uitzichten. Het strand bij TM heeft simpele baches of cribs zoals ze het op het zuideiland noemen net boven de vloedlijn aan de ene kant van de baai maar aan de andere kant staan de luxere exemplaren; van een moderne caravanversie, blokhutten tot moderne bouwsels met veel staal en glas.
Leuk om de verschillende baches te bekijken, met orginele namen (not!) als Bay Watch, Batch no.23 en Moana (zee). Grappig om te zien dat de formica tafels en jaren zestig stoelen die tientallen jaren geleden waarschijnlijk als naar het strandhuis verhuisd zijn, nu weer volop in de mode. Geen slechte plek om achter de geraniums te zitten (een blijkbaar zeer geliefde plant hier). Dagen doorbrengen met surfen, staren naar de zee en tussendoor mobieltjes maken van schelpen en drijfhout, of mozaiken? Moet zeggen dat de rij surfies er aantrekkelijk uitziet in dit hete weer terwijl wij met onze grote bergschoenen aanlopen. Qua balans zal het mij nooit gaan lukken, maar misschien toch een bodyboard kopen?

Wij lopen nog verder tot net boven Sumner met uitzicht naar het populair strand wat nu een stuk rustiger is dan op zondag, en verder over Christchurch. Een perfecte lunchplek.
Het landschap is voornamelijk tussock, grasland met vetplanten die vollop hun roze bloei vertonen. Door het gele gras lijkt het nog heter dan het is.

De terugweg langs de andere kant brengt ons langs een afgezette plek voor blauwe pinguins en langs Boulder Bay, een quirky baai met hutjes tussen de bomen, overal verkeers- en waarschuwingsbordjes die ergens anders vandaan gehaald zijn, maken het een grappig geheel. En dan is het nog maar een klein stukje door lopen naar huis.