Regen, regen, re......... - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu Regen, regen, re......... - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

Regen, regen, re.........

Door: André & Manita

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

24 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Glenorchy

Door naar Lake Sylvan DOC camping. Staat niet in de kamping ‘bijbel’, maar na 10km onverhard pad een zijweggetje op: ook 1km onverhard, maar smal en door het bos. Na die eerst lopend verkend te hebben, besluiten we dat dat ook met de kamper moet kunnen. Erg nat, dus we durven niet op het gras, maar blijven op het onverharde pad (de weg dus) staan. Het kan na heftige regen voor een lange tijd zelfs onderstromen, maar zo hard zal het toch niet gaan?
De volgende dag Andre in bed liggen lezen tot 15.00 tot zijn boek uit is EN het gestopt is met regenen. Het regent al 24uur non stop, dus even eruit. De Routeburn rivier over via de hangbrug bij de DOC kamping, direct het bos is. Het beukenbos dampt nog na van de regen, en elk zuchtje wind brengt alsnog de regen op ons neer, nu vanuit de takken weliswaar. Het pad is omgetoverd tot een stroompje, het stroompje dat door het bos slingert in een rivier, watervallen klateren van de wat steilere stukken en hele stukken bos zijn meertjes geworden. Dat maakt het pad naar Lake Sylvan, een meer tijdrovende tippel, proberende droge voeten te houden. Vaak vind ik dat boomwortels en stukken hout de wandeling lastiger maken, vanwege mijn zwakke enkels, maar nu ben ik blij met elke wortel; weer een droge stap. Maar wij genieten, allerlei soorten mossen op de grond en op de bomen, soms lichtgroene slierten, dikke omgevallen bomen zodat de wortelpartijen goed zichtbaar zijn, en, eenmaal weer uit het bos blijkt dat langzaam de bergen door de mist weer zichtbaar worden.