Een rustige dag met een knallende afsluiting - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu Een rustige dag met een knallende afsluiting - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

Een rustige dag met een knallende afsluiting

Door: André & Manita

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

20 Oktober 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag een dagje rommelen in de stad. Lopen op de markt aan tegen een jong stel duitsers die wereldbollen maken: schitterend handgemaakt van allerlei verschillende houtsoorten, en je kunt dus zelf bepalen welke plaatsen genoemd worden; bv waar je ooit gewoond hebt? We hebben zijn visite kaartje maar meegenomen: wie weet....het enige nadeel was dat je er wel het huis naar moet hebben, want de bol alleen al was zo'n 60cm in doorsnede.

Onder het genot van sushi uitgezocht waar we van het Jazzfestival willen gaan genieten. Uiteindelijk zien we 4 optredens, allemaal geheel verschillende stijl; van swingend in een kroegje tot zo melancholiek dat ik binnen de kortste keren volschoot en mijn gemis de vrije loop liet. De laatste band, speciaal bij elkaar ‘geraapt’ voor het festival, was voor ons de topper.
In het donker rijden we terug naar de kamping, waar we stilletjes willen doen omdat het overal al donker is, maar ons eigen plekje is in bezit genomen door een ander (dat heb je met een kamper als je hele hebben en houen meeneemt), en dus tijdens het parkeren op een andere plek rijden we de vuilnisbak omver. Dat is al lastig genoeg als je dat om ’s avonds om half twaalf doet op een verder dood stille camping, en het helpt zeker niet als het dan ook nog eens een glasbak blijkt te zijn.......