De overtocht en huishouding - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu De overtocht en huishouding - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

De overtocht en huishouding

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

13 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

’s Ochtends op gestaan en bij een ontbijtje lekker genieten van het uitzicht om vervolgens op het gemakkie het laatste stukje naar Picton te rijden. Toch weer teveel stops gemaakt en op de laatste hadden we mooi uitzicht over het Fjord waar de veerboot doorheen komt. Manita nog een foto gemaakt van de boot.....wat boot....welke boot.....was dat niet de veerboot die wij wilden hebben? Afijn daar hoeven we ons dus niet meer voor te haasten! De volgende vertrok om 7uur ’s avonds dus die hebben we maar genomen. Aan de ene kant jammer, want het is een hele mooie tocht (uurtje door de Fjorden, uurtje over de zee en vervolgens een uurtje langs de kust van het noord eiland tot aan Wellington), maar in het donker zie je zo weinig. Aan de andere kant kwam het ook wel weer leuk uit: het was heel rustig (ik schat dat er net zoveel passagiers waren als bemanning, ik heb geen idee hoe ze dat commercieel houden: zullen wel op het onderhoud van de boten bezuinigen....eeeh volgende keer toch maar met de concurent?) en we hebben het hele eind gezellig met een paar Australiers zitten kletsen: de enige andere kampervanners aan boord.

Van de boot af zijn we gelijk doorgereden naar een kamping net buiten Wellington (Upper Hut). Receptie was al dicht, dus we hebben hem maar geparkeerd en dan morgen maar even betalen. ‘Morgen’ is dus een hele huishoudelijke dag geworden. De laatste 2 weken eigenlijk alleen maar vrij gekampeerd dus nu we weer eens op een kamping stonden, was er ook wel het eea te doen: genoeg water voorhanden en een plek om je afval water weg te gooien: dus we hoefde niet zuinig te zijn met water. De hele kamper van binnen maar weer eens onderhanden genomen en uitgeboend, –tig wassen gedraaid, lekker lang onder de douche gestaan (het douche ritueel in de kamper is wel wat anders: daar ga je heeel voorzichtig met de hoeveelheid water om en dan nog kost een doucheveurt al gauw 10-15liter water, dus dat doe je niet te vaak als je maar 100liter aan boord hebt) en weer het een en ander aan karwijtjes gedaan.