Lunch met aktie - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu Lunch met aktie - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

Lunch met aktie

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

09 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Vanmorgen op de fiets gestapt en naar Renwick gereden. Lange weg waar het verkeer langs je heen suist (ze zijn hier fietsers nog niet echt gewend, maar het is beter aan het worden, doordat er steeds meer ‘trainen op de fiets’). Had een vervelend stukje kunnen zijn, ware het niet dat Manita in alles een foto zag en we dus meer dan ‘soms’ gestopt zijn. In Renwick hebben we een fietsroute opgepakt en dat was meteen veel leuker fietsen. Na een uurtje of wat begonnen we toch wel wat trek te krijgen, maar we waren vergeten om lunch mee te nemen en een McDonald was ook in geen velden of wegen te zien. Uit pure noodzaak dus maar weer naar een wijnerijtje gegaan waar we ook wat konden eten. Gezellig met fles wijn en kaasplankje naar de tuin gelopen en daar op een bankje in de zon neergestreken (je kent ze wel: tafel en een bank aan elke kant, allemaal uit een stuk). Net toen we alles hadden uitgestald op tafel en de wijn ingeschonken, besloot ons meubilair dat twee mensen zittende aan een kant van de tafel toch teveel van het goede was en kiepte het hele zootje, met ons erbij, om. Gebroken glas, kaas met gras en grond, maar de camera deed het gelukkig nog (hij was net voor een reparatie heen en weer naar Japan geweest en Manita was zo blij dat ze hem weer terug had!!). We kregen als zoetmakertje een gratis fles wijn (waarvan Manita een paar dagen later een glas in de Kamper omstootte: je begrijpt: wij kopen nooit geen wijn meer van wijnerij ‘de Grove’, want die is aan ons niet besteed). Verder zijn we er die dag wel zonder kleerscheuren afgekomen en kwamen we ’s avonds, moe maar voldaan weer bij de racebaan aan.

• 20 Mei 2007 - 20:43

Petra:

Jee, kan je in New Zeeland ook gewoon van de grond eten??
    Lag het nu echt aan de tafel of begint de vakantie nu al zijn tol (gewicht) te eisen???