Er is er één..... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu Er is er één..... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van André & Manita - WaarBenJij.nu

Er is er één.....

Door: Manita

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

12 April 2007 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Al heel vroeg kregen we goed bericht uit Nederland, dus een beter verjaardagskadootje kan ik me niet wensen. 44 geworden vandaag, dan heb je wat te ‘vieren’ toch? Mijn dag kon al niet meer stuk na de familie gesproken te hebben, maar ik had gister zo’n kettingemail doorgestuurd, die geluk brengt voor 3jaar, en het leek wel alsof het geluk niet ophield vandaag. Geen windstoten en regen meer na een ruige nacht; Kaikoura ziet er magisch uit met verse sneeuw op de bergen, en nog laag ook, tot zo’n 500m schatten we (het is zeker wel duidelijk toen ik twee dagen geleden zei dat ik Mt Fyffe nog wel een keer op wilde met sneeuw, ik niet zo’n kort tijdsbestek in gedachten had!) Heel de dag stralende zonneschijn, dus lunchen op een terrasje. En als we daarna langs de zee wandelen, komt er zo’n kleine blauwe penguin aan zwemmen!
Precies een jaar geleden stonden wij langs de kust met ons tentje, toen de vissers ons twee kreeften (nog levend en wel) brachten. Leuk verjaardagskado. Helaas zouden wij die dag een berg oplopen om daar te overnachten in een hut, dus we hebben ze weer uitgezet zodra de vissers uit zicht waren. Zonde natuurlijk! Die avond aten we droogvoer, dronken alleen water en ik heb de hele avond met jas, muts en handschoenen aangezeten binnen met mijn benen op een bankje vanwege de muizen. Dat doen we dit jaar anders...... Heerlijk kreeft gegeten voor lunch met een streekwijntje erbij, zeer toepasselijk hier in Kai (=eten) koura (=kreeft). En ondanks dat het ook nu harstikke koud is geworden (nu al 4graden om 9uur ’s avonds) zitten we warm in de kamper en is er buiten Andre niemand die van het eten meesnoept.

• 12 April 2007 - 14:58

Loes:

Ah fijn dat het bericht van thuis meevalt.
    En van harte gefeliciteerd met je verjaardag maar nu alweer te laat hihi.ooo en die kreeft heerlijk en als ik het goed begrijp gaan jullie weer
    klimmen of toch maar later. Voor mij is het weekend al weer ingegaan ze hebben beloofd dat het 25 graden zou worden. Veel plezier en er horen wel weer van jullie doeiiiiiiiiiii.

• 15 April 2007 - 20:22

Petra:

Sorry ook te laat, maar hierbij gefeliciteerd en wij hebben er maar een ijsje op genomen.
    Hou het geluk vast.

• 19 April 2007 - 17:28

Anja:

Hoi, gewoon even een reactie op de hele website, wat een ongelooflijk mooie foto's en leuk om zo met jullie mee te reizen, ik wacht met smart op het volgende verslag, met foto"s???

groetjes

• 22 April 2007 - 09:46

Miranda:

Hoi hoi,

Een beetje laat maar niet minder gemeend, nog van harte. Waar een website al niet goed voor is...
    Mooie site, goede foto's en goed om te lezen dat jullie het leuk hebben.

Groetjes en ben benieuwd naar het vervolg.

PS: Heb je de overnachtingsplaats in kaikoura nog gevonden (white mountains?)

• 22 April 2007 - 19:50

Sandra :

Wat een prachtige foto's en wat een leuk verhaal. Ik ga het helemaal volgen, want dit is toch wel een supervoorbeeld van leuk reizen. En alsnog gefeliciteerd Manita!