Rondje Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van André & Manita - WaarBenJij.nu Rondje Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van André & Manita - WaarBenJij.nu

Rondje Pokhara

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André & Manita

31 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

De volgende ochtend redelijk vroeg wakker terwijl ook Pokhara aan het wakker worden is. Vanaf het balkon op de 3e etage zie ik in een achtertuin een vrouw zichzelf wassen, zichzelf volledig onbewust dat elk hotel hoger dan 2 verdiepingen uitzicht heeft op haar ommuurde tuintje, in een andere tuin is net een geit geslacht en zijn ze hem aan het villen en koken en in weer een ander plotje staan 5 mannen heel serieus in een (water?)put te kijken, maar weten duidelijk niet hoe ze ‘het probleem’ op moeten lossen. De dag brengen we verder in Pokhara door met lekker aan het meer ontbijten, eeeh laat ik eerlijk zijn; eigenlijk was het brunch. Een (water)fietstochtje op het meer bij de ondergaande zon, moeten water hozen omdat er toch wat veel water binnenkomt, en kijken uit op de bergketens waar we de afgelopen dagen pal bij hebben gestaan. De winkeltjes stropen we af voor koopjes en souveniertjes: 2 echte Leki wandelstokken (yeah right!!) voor 8 Euro. Wilko en Patricia’s spoedcursus afdingen begint vruchten af te werpen en zo lopen ze met een echte ganzendonzen slaapzak van Euro 50 de deur uit.

De bus terug naar Kathmandu lijkt veel sneller te gaan dan op de heenweg. We zitten deze keer in een echte bus en dus hoger. Leuk om de rivier te kunnen zien waar we continu langsrijden, de toeristen die aan het wild water kanoën of raften zijn, de mensen die langs de kant van de weg lopen, de man die op een stoel in zijn tuin zit te genieten van al het verkeer dat voorbij komt, de verkopers van snacks die elke bus aanvallen zodra die stopt, de chaos op de weg als er weer eens één inhaalt met tegenliggers opkomst, maar het toch altijd weer goed gaat, de winkeltjes in de dorpjes waar we doorheen rijden, en en... Gewoon teveel om op te noemen; het is gewoon leuk om Azië aan je voorbij te zien trekken.